7 redenen om in 2019 toch voor een gedrukte kalender te kiezen

 

Waarom zou je anno 2019 nog voor een gedrukte kalender kiezen? In tijden van online sharing heeft iedereen toch zijn agenda op de smartphone en/of computer?

Goede en terechte vraag!

Maar…

in tegenstelling tot wat velen denken, hebben gedrukte kalenders vandaag de dag zeker nog bestaansrecht. Hier zijn 7 redenen waarom je deze handige branding- en communicatietool voor je bedrijf niet mag onderschatten:

 

1. Geef een rechttoe rechtaan relatiegeschenk cadeau

De beste relatiegeschenken zijn vaak de meest eenvoudige. Je hoeft aan niemand uit te leggen wat een gedrukte kalender is en hoe hem te gebruiken. In dat simpele karakter zit nu net zijn grote impact.

Geen ingewikkelde campagnes met gebruiksaanwijzingen of –voorwaarden, maar een rechttoe, rechtaan simpel cadeau waarvan iedereen weet hoe ze ermee moeten omgaan.

 

2. Sta 365 dagen lang ‘in the picture’

Er zijn weinig media waarmee je elke dag van het jaar in het oog springt. Een handig voorwerp dat mensen dagelijks gebruiken zorgt ervoor dat je bedrijfsnaam en de beelden die je hebt gekozen ook elke dag in het oog springen. Goed voor je zichtbaarheid en branding!

 

3. Versterk je commerciële storytelling

Een kalender is niet alleen goed voor je zichtbaarheid en bedrijfsimago, het is ook een ideale manier om aan de storytelling van je bedrijf te werken.

Welke boodschap wil je uitzenden en hoe laat je zien waar jullie voor staan? Voor elke maand kies je beelden en content die spreken voor jullie visie. Beelden waarmee de mensen jullie kunnen leren kennen.

 

4. Promoot je bedrijf via goedkope dagelijkse reclame

De prijs voor dagelijkse reclame ligt opvallend laag bij een kalender. Hier komt nog eens bij dat het door de mensen niet als storend wordt ervaren. Bij tv-reclameblokken, advertenties op Facebook en grote billboards is dat vaak wel zo.

 

5. Versterk de interne samenhang en storytelling binnen je bedrijf

Een kalender kan ook gebruikt worden om de interne samenhang van een bedrijf te versterken.

Plan je geregeld evenementen vanuit het bedrijf? Doen jullie mee aan de 10 Miles in Antwerpen? Steunen jullie samen Music for Life? Happy Hour elke laatste vrijdag van de maand?

Zet de belangrijke data op de kalender en motiveer je werknemers om deel te nemen door foto’s van afgelopen edities toe te voegen. Iedereen krijgt spontaan zin om mee te doen!

 

6. Hanteer een visuele planner met grote functionaliteit

Online kalenders en agenda’s zijn niet meer weg te denken en ook wij gebruiken ze. Meetings plannen, uitnodigingen sturen voor vergaderingen… ze zijn echt heel handig.

En toch bekijken wij ook nog elke dag een fysieke, gedrukte kalender. Niet alleen voor storytelling, ook om het overzicht te bewaren, vooruit te bladeren en de weeknummers te bekijken.

Zo komen we er nog regelmatig achter dat een deadline toch al veel dichterbij was dan verwacht. Door data en deadlines op papier te visualiseren wordt alles veel concreter en plannen we beter.

 

7. Deel of geniet van functionele kunst

Wie zegt dat een gedrukte kalender volgens een vast stramien moet zijn?

Elk jaar maken we bij Stockmans minstens één kunstige kalender in samenwerking met een kunstenaar of ontwerper. Op een innovatieve manier proberen we een passend ontwerp te vinden dat zoveel meer is dan een gewone kalender.

De kalender van vorig jaar – door ontwerpster Annelies Vanoost – kon dankzij perfolijnen ontmanteld worden in 13 afzonderlijke kunstwerken. De bladen werden door enkele creatievelingen zelfs als speciale onderleggers voor meetings gebruikt.

Met dit ontwerp van Annelies Vanoost wonnen we de Nederlands-Belgische Kalenderwedstrijd 2018, een teken dat er nog meer vernieuwende ideeën in de sector zijn en dat deze ook beloond worden.

 

Kies jij voor een gedrukte kalender in 2019?

 

Ben je overtuigd van de kracht van de gedrukte kalender? Zelfs anno 2019? Neem vrijblijvend contact op met Stockmans Kalenders, dé kalenderspecialist sinds 1875. Wij helpen je graag verder:

Contacteer ons